fredag 12 september 2008

Herr krut!

Idag har vi varit ute och tränat jag och Emil, som idag lever upp till smeknamnet "herr krut".
Först la jag ut ett sök på 6 dummies i olika storlekar. Han sökte ivrigt och energiskt. Fick hämta 4 st. Han letade rätt länge innan han fick in den 4:e så jag hämtade de sista 2 själv för att han inte skulle misslyckas. Inte helt lätt att hitta dom själv heller faktiskt.....
Sen kastade jag en markering in i lite nyponsnår. Emil trodde att han skulle få hämta direkt. Men icke sa nicke! Körde jaktfot en stund och sen ett synligt längre linjetag med 2 dummies. Attans helt klar knallning på den första. Den andra går bättre, lyckas hålla knalleriet tillbaka.
Sen lite mer jaktfot. Som avslutning tar vi markeringen som en minnesmarkering. Han håller lite löjligt när vi kör med den stora dummiesen "haren". Måste träna mer med den.
Lite släpspår med kanin har det oxå blivit i veckan. Han tycker det är skoj och ser glad ut hela tiden. Har fått han till att gapa lite över kaninen när jag "leker med den", men inte ta den. Tycker dock ett han har blivit lite "modigare".
Nu ska jag ta itu med ett trisst måste (skulle nog dom flesta tycka om dom sett vår tomt), att klippa gräset. Trevlig helg alla go vänner!

Inga kommentarer: