torsdag 4 september 2008

En liten öm tå...

Idag har jag varit i Slöinge och röntgat Emil. Det var nervöst...
Han har en gammal fraktur på ett sesamben i höger baktass. Stackars lille gubben! Det måste ju ha gjort ont när han skadade det. Det hade nu läkt ihop lite snett men ingen atros. Veterinären sa att det inte var någon fara. Bara att jag ska försöka tänka på underlaget i den mån det går. Värst var grövre grus sa han. Tog ett boreliaprov också för säkerhetsskull.
Vilken lättnad! Nu får jag börja bygga upp honom igen efter den 1 månad långa vilan.
Lite släpspår med kanin står också på shemat för nästa vecka.
Han har varit sååå duktig och tålmodig idag då de har klämt på honom och stuckit honom. Min goa goa gosse.

1 kommentar:

Ing-Marie och Gaston sa...

Skönt att ni får komma igång igen. Åh vad duktig den kortbente är!!! Hoppas vi ses snart igen!
Eventuellt har jag en spårtävling i Växjö i slutet av september. Om vi kommer med... Puss på Emil och kram till dig