söndag 7 september 2008

14, 14 och 14!







Denna siffra är denna helgen speciell...

Vi har varit på viltspår SM för tax i helgen Laban och jag! Kom med som reserv för kronobergstaxklubb.

Jag tvekade lite när jag blev tillfrågad. Men tänkte sen att -va fasen vi tar det som en kul grej och målet var att klara spåret, som är svårare än ett vanligt öppenklass spår. Tänkte oxå att om jag inte berättar så mycket om det så behöver ju ingen få veta om det går skit... Finurlig jag är va ;0)

Vi kom till ansgarsgården utanför flen på Fredagkvällen och fick rum nr 14.

På Lördagen lottades spår och domare.Vi har katalognr 14. Sen for vi till Harpsund där provet ägde rum. Våran domare var trevlig och spåret var roligt och inspirerande med varierande terräng och svårigheter. Vi fick tex ta oss igenom en liten bäck. -Shit tänker jag då, Laban HATAR vatten. Men man upphör aldrig att förvånas. Han kastar sig i utan att tveka!! Spåret flyter på fint förutom ett mindre tappt på sträcka fyra, förmodligen en viltstörning och han reder ut det själv. Han gjorde ett kanonjobb enligt mina mått!

Vi lyckades lägga tassarna på... just det 14:e platsen! Av sammanlagt 38 tävlande hundar. Jag är som glad debutant SUPER NÖJD! Bilden högst upp visar en DUKTIG, trött och nöjd spårhund efter avslutat arbete!

Inga kommentarer: