lördag 22 november 2008

Spårning


På bilderna: Goe Laban i arbete och Emil på kurs förra helgen
Igår va jag och Ola ute och la spår till Emil och till taxarna. Som vi gick idag på förmiddan.
Laban fick börja idag. Han fick ett spår med 2 vinklar, 2 bloduppehåll och 2 återgångsvinklar.
Han skötte sig som förväntat, han är ju ändå champion så det ska ju inte vara nån speciell svårighet för honom. Tempot och arbetslusten va bra. Tycker dock att han hängde kvar i återgångsvinklarna lite väl länge...Annars duktig!
Emil fick gå som nummer två. Han fick ett spår med 2 vinklar och 1 bloduppehåll. Han imponerade idag! Han har aldrig gått så bra förut. Visst det kanske gick lite fort, men jag kunde gå raskt efter. Tog an och jobbade klockrent från början till slut. Vilken spårhund han är min goe goe "herr krut". Nu får jag ta och anmäla till anlagsklass viltspår.
Fridolf fick gå sist idag. Han fick ett spår med 1 vinkel, 1 bloduppehåll och 2 återgångsvinklar. Han är mycket ivrig och duktig denna lilla herre. Va dock lite viltstörd idag. men skötte sig för övrigt fin fint.
Emil och jag jobbar på med "klockan", linjetag och stoppsignal just nu. Försöker få allt så självklart och naturligt som möjligt.
Trevlig helg!

Inga kommentarer: