måndag 10 november 2008

jag och "herr krut" har varit på WT

I lördags morse bar det iväg till Sågknorren till SSRK hallandsyds WT. Sista tävlingen för i år...
Det va ett supertrevligt WT, med bra upplägg , kanontrevliga domare, funktionärer och deltagare. Ska sammanfatta station för station lite kort:
Station 1
2 enkelmarkeringar ut i blöt terräng
Yihuuuu säger Emil och far iväg som skjuten ur en kanon, vilket han i och för sig gör på samtliga stationer :0) Släpper dummien på vägen in och skakar sig, aj aj aj där rök ett antal poäng. Andra markeringen gick bra. 13 poäng
Station 2
Linjetag. Jag styrde honom lite väl snett åt vänster, mitt fel. Men fick sen ut honom på rätt område, hemgången och avlämningen var fin. 16 poäng
Station 3
Enkelmarkering på ett hygge.
Han markerar lite väl långt men jobbar sig hemåt och finner dummien, sen full fart in. 16 poäng
Station 4
Ett riktat närsök med 2 dummies.
Han lallar iväg lite väl långt ut men plockar sen in en och sen en till. 16 poäng
Station 5
2 enkelmarkeringar på vatten.
Han tar lite väl mycket landväg, annars full fart :0). Andra dummien droppar han och skakar sig.
16 poäng

Sammanlagt fick vi ihop 77 poäng! Vilket räcker till en 1:a! Jag är suuupernöjd! Klart att vi har en del att jobba på men inga tecken på vekhet. Bara glatt självsäkert arbete med en jäkla massa krut :0) Emil käkade pannkaka efteråt :0)

Ha det bra!

2 kommentarer:

Ing-Marie och Gaston sa...

Jippi! Ni är så himla duktiga. Jag blir glad så jag får ståpäls. GRATTIS!!!

Johanna sa...

Vad kul att det gick så bra på WT:t! Stort grattis!

Nästa gång du är i Stockholm får du gärna höra av dig. Det hade varit jättekul att träffa dig och Emil!

//Johanna & syrran Lucy