fredag 29 augusti 2008

Skarpt läge!

Idag har vi haft sååå spännande! Vi har varit ute på vårt första eftersök jag och Laban. Kommunjägaren ringde lagom efter att jag slutat jobbet.Ett rådjur hade blivit påkört och sprungit in i ett litet mycket snårigt skogsparti. Kan det bli mer perfekt? Vilket super sätt att börja sin helg på :0) Bara laban kunde följa med då Emil är skadad, vill sååå gärna köra med Emil också men så är det.
Laban var som vanligt lugn o go till en början. Jobbade väldigt noga och fint. Visst hade han fått upp nåt men det luktade nog inte så jättemycket. Man märkte att han fick jobba hårt. Han hade ett par områden där han ringade och letade envist. Höll på så över 1 timme tror jag han gick en bit och så ringandet och det envisa letandet och så höll det på. Sen började han jobba intensivare och intensivare och det blev en jäkla fart. Sen började skallet oxå och fort gick det med mig i linan bakom. Jägaren smög sig ut ur skogspartiet för att få skottläge... Men när rådjuret kommer ut ur skogen är det för långt skotthåll för hagelbössan... Det såg inte så skadat ut och förmodligen drog det iväg långt.
Vi försökte lite till men fick inte tag på det igen och efter 3 timmar fick vi gå upp. Synd!
Men spännande var det och vi har fått nyttiga erfarenheter både Laban och jag.
och nu vet jag att han ger skall om han är nära...
.

Inga kommentarer: