onsdag 17 december 2008

Apportör, spårhund och stöthund...

Det sistnämda är Emils egna nya roliga uppgift enligt honom själv.
Har ju tränat honom med att gömma vilt i ris och låta honom söka och apportera inom ett område. Nu har "herr krut" fått för sig att alla rishögar ska sökas igenom och det är rätt gott om kaniner hemikring. Behöver jag säga mer......?
Idag kunde jag iallafall stoppa honom när han stött ut kaninerna ur riset. En stor framgång iallafall :0)
Igår var det spårträning på programmet. Ola la ut 3 spår på morgonen då jag jobbade. Perfekt! En sån spårläggare skulle man alltid ha till hands :0)
Laban jobbade spårnoga och motivationen va bra. Inte alls som sist då jag inte kände igen min gosse. Fick jobba lite i en av återgångsvinklarna annars gick det som på räls. Men oj va taggad han har blivit av skottet på slutet. Duktig lattjo Laban!
Fridolf va oxå jätteduktig. Va stressad i bilen men när han fick sitta en liten stund innan spårstart lugnade han sig och när han väl fick börja jobba så jobbade han bra. Det är en liten spårstjärna du har Ola!
Sist ut för dagen va "herr krut". Som vanligt lite väl het. Men han klarar spåret bra och är snabbt på plats och hittar klöven :0) Bär mycket stolt klöven till bilen. Han är duktig min goe goe "herr krut". På Söndag ska vi starta anlagsklass...
Ha det bra!

1 kommentar:

Ing-Marie och Gaston sa...

God jul och gott nytt år
önskar
Ing-Marie och Gaston
Ses vi den 4 januari hos Maire?