torsdag 4 december 2008

stopp och linjetag och snööö...

Nu har vintern kommit, åtminstone för att blaska och ställa till det lite... Tycker faktiskt att det gott kan vänta till jul iallafall och då vill jag ha riktig snö, inte detta "slushpuppie" liknande skitet.
Jag och Emil tränar på med stoppsignal och linjetag.
Har kört en övning där jag går ut och gömmer en boll i ett område och ibland bara låtsas jag göra det och stoppar bollen diskret i fickan istället. De gånger jag luras låter jag han söka en stund sen blåser jag stopp och kastar iväg en boll som belöning för att han stanna och titta på matte. Har funkat bra. Duktig herr krut! För krut är det gott om :0)
Har oxå ställt upp dummies i en cirkel runt och skickat på linjetag. Samt kört lite långa linjetag.
Han är duktig min goe herr krut!
Have a nice day!

Inga kommentarer: